Page 10 - kl 8 cz 2
P. 10
Zadania
1 Od największej liczby trzycyfrowej odjęto najmniejszą liczbę dwucyfrową. Otrzymana liczba to liczba
A. pierwsza. B. parzysta.
C. podzielna przez 13. D. podzielna przez 23.
2 Wartość wyrażenia (54 : 2 · 3 – 81 : 3) + 24 · 2 jest równa
A. 30 B. 67 C. 102 D. 156
3 Tomek poprawnie zaokrąglił liczbę 1956 do dziesiątek, a następnie zapisał ją w systemie rzymskim. Zatem
Tomek zapisał liczbę
A. MDC B. MCMXC C. MCMLX D. DCCLIX
8
3
4 Ile spośród liczb: 4, – , 1, 0, – , – 3, – 10 , 5, – 7,(3) jest mniejszych od –2?
3 4 3
A. dwie liczby B. trzy liczby
C. cztery liczby D. pięć liczb
5 Najmniejsza wspólna wielokrotność liczb 315 i 525 to
A. 105 B. 1575 C. 1050 D. 3150
6 Wiadomo, że a = 4 , b = 11 , c = 3 . Prawdą jest, że:
44 121 33
A. b < a < c B. a < b < c C. c < b < a D. a = b = c
3
7 Suma liczby 1 i liczby do niej odwrotnej jest równa
5
9
4
A. 0 B. 2 40 C. 3 D. 4 15
2 2 2 2
8 Dane są cztery liczby: a = + (–0,625), b = – (–0,625), c = · (–0,625), d = : (–0,625). Najmniejszą z tych
3
3
3
3
liczb jest:
A. liczba a B. liczba b
C. liczba c D. liczba d
7
9 Aneta kupiła kilograma marchewki, a Beata kupiła 0,25 kg marchewki. Wynika z tego, że
8
A. dziewczęta kupiły łącznie więcej niż kilogram marchewki.
B. Aneta kupiła dwa razy więcej marchewki niż Beata.
C. Aneta kupiła o pół kilograma więcej marchewki niż Beata.
D. Beata kupiła ponad dwieście dekagramów marchewki.
10 Za zbieranie makulatury klasa otrzymała 48 zeszytów w linię i 72 zeszyty w kratkę. Każdy z uczniów tej klasy
otrzymał jednakowy zestaw zeszytów. Ilu uczniów maksymalnie liczyła ta klasa?
A. 12 B. 24 C. 28 D. 32
8