Page 11 - kl 8 cz 2
P. 11
11 Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest
fałszywe.
7
a) Liczba 24 jest równa 1,2. b) Liczba dwadzieścia osiem setnych jest równa 25 .
20
c) Liczba przeciwna do 0,08 to – 4 . d) Liczba odwrotna do liczby 5 to 2,2.
25 11
12 Jaką cyfrą należy zastąpić znak ? , aby liczba 8324 ? była podzielna przez:
a) 2, b) 3, c) 4, d) 5,
e) 9, f) 10, g) 12?
Podaj wszystkie możliwości.
13 Oblicz wartość każdego z podanych wyrażeń.
a) 0,7 : (–2,8) · (1,2 : 0,3) b) (1,85 + 0,35) : 7,7 – 1 1
5 14
27
c) –0,3 · 0,42 + 0,006 d) 0,003 · 0,009 – 3,5
0,06
14 Kasia zaokrągliła liczbę 142,189 do dziesiątek, a Michał zaokrąglił tę liczbę do części dziesiątych.
Które z dzieci otrzymało większą liczbę? O ile większą?
2 1 16
15 W torebce były cukierki. Piotrek zjadł wszystkich cukierków, Iwona zjadła wszystkich cukierków, a Ewa
5 3 60
wszystkich cukierków. Ile najmniej cukierków mogło być w torebce?
16 Pan Bogdan trzy razy w tygodniu gra w tenisa przez dwie godziny. Za godzinę korzystania z kortu tenisowego
trzeba zapłacić 9 zł. Karnet uprawniający do 39 godzin gry kosztuje 273 zł. Ile złotych zaoszczędzi pan
Bogdan, jeśli przez cały rok (52 tygodnie) będzie korzystał z karnetów, zamiast płacić oddzielnie za każdą
godzinę gry?
3 3
17 Arek biegał przez godziny, a Marek biegał przez stu dwudziestu minut. Który z chłopców biegał dłużej
4
5
i o ile minut?
18 Uzasadnij, że iloczyn kolejnych dwudziestu liczb naturalnych, z których najmniejsza jest równa 1 jest
podzielny przez 10 000.
19 Wypisz wszystkie liczby dwucyfrowe, które przy dzieleniu przez 14 dają resztę 5.
20 Największy wspólny dzielnik dwóch liczb jest równy 7, a najmniejsza wspólna wielokrotność tych liczb to 42.
Oblicz iloczyn tych liczb.
Wskazówka: a · b = NWW(a, b) · NWD(a, b)
21 Podaj przykład liczby:
3 3
a) większej od 0,7, ale mniejszej od 0,(7), b) większej od – , ale mniejszej od – .
7
6
9