Page 32 - kl 8 cz 2
P. 32

1          1
         3   Która spośród podanych liczb znajduje się na osi liczbowej między liczbą –  a liczbą – ?
                                                                                  3
                                                                                             4
                  7                       3                        5                        5
             A. − 24                  B.  –                   C. – 24                  D. – 12
                                          8
         4   Ile spośród punktów: A = (−2, −2), B = (−1, 3), C = (5, −8), D = (6, 2), E = (−5, 2), F = (1, −7), G = (−9, 8),
             H = (4, −1), I = (9, −9), J = (1, 7) leży w drugiej ćwiartce układu współrzędnych?
             A. 1                     B. 2                    C. 3                     D. 4


         5   Wiadomo, że rzędna punktu S jest liczbą mniejszą od −2 i że iloczyn współrzędnych tego punktu jest liczbą
             ujemną. W której ćwiartce układu współrzędnych znajduje się punkt S?

             A. w I ćwiartce          B. w II ćwiartce        C. w III ćwiartce        D. w IV ćwiartce

         6   Który z podanych punktów nie leży na tej samej                           y
             prostej co punkty K i L?
             A. A = (8, 3)            B. B = (−1, 0)                                                  L
             C. C = (1, 2)            D. D = (−7, −2)                                 1


         7   Trzy z podanych punktów: A = (−1, 0),                                    0   1                     x
             B = (−1, 3), C = (−5, −2), D = (5, 3) nie mogą być            K
             wierzchołkami trójkąta. Które to punkty?

             A. A, B, C               B. A, B, D
             C. B, C, D               D. A, C, D

         8   W układzie współrzędnych zaznaczono cztery odcinki.                              y
             Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli     A  C                     H
             zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe.                              1
             a)  Odcinek AB ma taką samą długość jak odcinek CD.                               0  1 D    G      x
             b)  Odcinek EF ma taką samą długość jak odcinek GH.
             c)  Odcinek GH jest o 1 krótszy od odcinka CD.                        B               E        F




         9   W układzie współrzędnych zaznaczono punkty A = (8, –3), B = (8, 1) i C = (–4, –3). Oceń prawdziwość
             podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe.
             a)  Odcinek AB jest równoległy do odcinka AC.
             b)  Odcinek AC jest trzy razy dłuższy od odcinka AB.
             c)  Środek odcinka AC ma współrzędne (4, −3).


        10   W układzie współrzędnych zaznaczono punkty: K = (–5, –1), L = (–1, 2) i M. Punkt L jest środkiem odcinka
             KM. Uzupełnij zdania. Wybierz odpowiedź spośród oznaczonych literami A i B oraz odpowiedź spośród
             oznaczonych literami C i D i zapisz je w zeszycie.

             Punkt M ma współrzędne A/B                       A. (3, 5)                B.  (5, 3)
             Odcinek KM ma długość C/D                        C. 14                    D. 10

                                       30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37