Page 133 - polski 5 cz2
P. 133

1.   Opowiedz o przygodzie, która spotkała Julkę i Juliana.

          2.   Powiedz, jaki typ narracji występuje w powyższym fragmencie.
               Swoje stanowisko potwierdź odpowiednimi cytatami.


          3.   Określ, czy wydarzenia opisane we fragmencie powieści są
               realistyczne czy fantastyczne. Uzasadnij swą opinię w zeszycie.


          4.   Opisz w zeszycie antykwariat, w którym pojawili się bohaterowie
               Misji Feniks.


          5.   Co czuli Julka i Julian, gdy się znaleźli w antykwariacie? Znajdź
               fragmenty mówiące o ich przeżyciach i uczuciach.



                                    uczucia i przeżycia








                                                              których czytelnik
             nazwane wprost
                                                             może się domyślić



          6.   W jaki sposób autorka stworzyła nastrój tajemniczości? W grupach          Pomoc
               opracujcie mapę myśli TAJEMNICZOŚĆ OPOWIEŚCI. W razie
               trudności skorzystajcie z pomocy. Dodajcie szczegóły z treści             tajemnicze miejsce, nieokreślo-
               przeczytanego tekstu.                                                     ny czas, niewyjaśnione zdarze-
                                                                                         nia, zagadkowe postacie
          7.   Julka i Julian rozwiązują zagadkę zapisaną w Księdze Labiryntów
               metodą łączenia skojarzeń. Wymyśl wraz z koleżanką lub kolegą
               z ławki podobną zagadkę, której rozwiązanie łatwo będzie można
               skojarzyć z osobą, wydarzeniem lub miejscem z otaczającej
               rzeczywistości.

          8.   Wytłumaczcie sens wypowiedzi antykwariusza: Kto zna księgi,
               zawsze znajdzie odpowiedź. Kto ksiąg nie czyta, nigdy nie
               przekroczy granic innego świata. Podyskutujcie na ten temat
               – czy się zgadzacie z tymi stwierdzeniami? A może macie inne
               zdanie? Pamiętajcie, by swoje opinie popierać argumentami.


          9.   Dlaczego, według antykwariusza, tylko młode osoby mają
               zdolność wglądu w inną rzeczywistość? Co jest tą inną
               rzeczywistością? Czy udało wam się kiedyś przebywać w innej
               rzeczywistości? Co wtedy czuliście? Wyraźcie swe opinie
               i wysłuchajcie innych.


          10.   Włącz do fragmentu Misji Feniks taki element świata
               przedstawionego, który uczyni z tekstu opowieść fantastyczną.
               Napisz w zeszycie dodatkową część historii.

                                                                                 131
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138