Page 104 - polski 7 cz 1
P. 104

5.   Narysujcie na tablicy oś czasu i zaznaczcie na niej daty powstania
                                                 poznanych pieśni patriotycznych oraz ważniejsze zdarzenia z dziejów Polski
        Znajdź w internecie ustawę, w której     w tamtym okresie.
        zapisano informacje, jak należy zacho-
        wywać się w stosunku do symboli na-  6.   O Bogurodzicy czy Mazurku Dąbrowskiego mówiliśmy jako o hymnach
        rodowych. Przeanalizuj poszczególne      narodowych.
        wskazówki i porozmawiaj w klasie o ich   •   Przypomnij sobie z poprzedniej klasy lub znajdź w słowniku terminów
        zasadności.
                                                     literackich informacje na temat hymnu jako gatunku literackiego.
                                                 •   Zastanów się, czy poznane pieśni mają cechy hymnu. Zapisz
                                                     argumenty za i przeciw.
                                                 •   Wskaż cechy wybranego utworu, które mogły zdecydować, że stał się
                                                     on pieśnią ważną dla Polaków.

                                            7.   Korzystając ze słownika i innych źródeł, stwórz prezentację multimedialną
                                                 pt. Hymn narodowy. Umieść w niej m.in. następujące elementy: definicję
                                                 słownikową; informacje, jaki powinien być hymn; czym jest dla narodu;
                                                 przykłady hymnów; twoje dopiski.



















        Rękopis Roty

























        Obejrzyj galerię pocztówek z obrazami
        Wojciecha Kossaka. Wskaż elementy,
        które świadczą o tym, że obrazy nawią-
        zują do tematyki narodowo-wyzwoleń-
        czej.

                                      102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109