Page 18 - informatyka 7
P. 18

zdefiniuj bloczek jako Parzyste  6   i zaprogramuj procedurę wyszuki-   6
             wania liczb parzystych, czyli:                                         10
        −    zaprogramuj losowanie liczby ze wskazanego zakresu liczbowego  7                                 7
             i dodanie jej do Zbioru liczb  8  ,                                                   8
        −    zaprogramuj warunek (jeżeli reszta z dzielenia wybranej liczby                                        9
             przez 2 jest równa 0, to…  9  ),

        −    użyj pętli powtórz 10 razy zaprogramowane czynności  10  ,
             czyli losowanie liczby i sprawdzanie, czy jest parzysta,
             zastosuj w skrypcie bloczek Parzyste, sprawdź działanie programu.




        3.   Skopiuj program wyszukiwania liczb parzystych (Plik/Zapisz jako kopię). Wprowadź w nim zmiany, aby duszek wyszu-
             kiwał liczby nieparzyste w zbiorze wylosowanych liczb. Wykonaną pracę udostępnij nauczycielowi.



        Krok po kroku


        Zaplanuj rysowanie sześciokąta i zaprogramuj duszka z użyciem procedury:


             zaplanuj rysowanie sześciokąta, np. z użyciem schematu z kolejnymi krokami postępowania  1  , następnie uruchom edy-
             tor Scratch (scratch.mit.edu/projects/editor),
             kliknij w opcję Dodaj rozszerzenie  2  , aby użyć bloczków z kategorii Pisak  3  , następnie ułóż skrypt z ustawieniami
             wstępnymi potrzebnymi do rysowania według wzoru  4  ,
             zdefiniuj bloczek jako Sześciokąt  5    6  , podaj dane wejściowe: bok, kąt  7   i zaprogramuj procedurę rysowania sześciokąta  8  ,
             zastosuj utworzony bloczek w skrypcie  9   i sprawdź działanie programu  10  .


                                                                                             1
                                                                                                     Start

                                                                     10
                                                                                                Podaj początkową
                                               8                                              pozycję duszka, ustaw
                            6                                                                 rozmiar i kolor pisaka.
                                         4
                                                                                                   Podaj dane
                                                                                                  sześciokąta:
                                                                                                   bok, kąt.

                                                                                                 Powtórz 6 razy
                                                                                             (rysowanie boku i obrót).
                                                                7
             5
             3                               9                                                   Sześciokąt jest
                                                                                                  narysowany.
             2
                                                                                                     Stop


                                       16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23