Page 17 - informatyka 7
P. 17
1. Na podstawie schematu blokowego algorytmu dodawania dwóch liczb (s. 8) zaprogramujcie duszka z użyciem proce-
dury w środowisku Scratch. Pracujcie w parach.
2. Przeanalizuj plan programowania duszka z użyciem procedury w środowisku Scratch.
1) Zaplanuj działanie programu porównującego dwie liczby.
2) Utwórz dwie zmienne (liczba a i liczba b). Zaznacz, aby były widoczne na scenie.
3) Zdefiniuj bloczek jako Porównanie dwóch liczb i zaprogramuj procedurę porównywania liczb z zastosowaniem
pętli Jeżeli… to…, w przeciwnym razie…
4) Ułóż skrypt z ustawieniami wstępnymi i podaniem liczb a, b (danych). Zastosuj w nim zdefiniowany bloczek.
Popraw błędy w podanych poniżej skryptach i sprawdź działanie programu. Wykonaną pracę udostępnij nauczycielowi.
Krok po kroku
Zaplanuj, jak wyszukać liczby parzyste,
a następnie zaprogramuj duszka:
zaplanuj wyszukiwanie liczb parzystych spośród 1
dziesięciu wylosowanych liczb, np. z użyciem listy
kolejnych kroków postępowania, potem uruchom
edytor Scratch (scratch.mit.edu/projects/editor),
utwórz zmienną wybrana liczba 1 (niewidoczną
na scenie), 3
stwórz listę Zbiór liczb 2 , potem klikaj w znak plus 3 4 5
na utworzonej liście, aby wyznaczyć 10 elementów, 2
w podobny sposób utwórz 10-elementową listę
Liczby parzyste 4 ,
ułóż skrypt z ustawieniami wstępnymi według
wzoru 5 ,
15