Page 17 - informatyka 7
P. 17

1.   Na podstawie schematu blokowego algorytmu dodawania dwóch liczb (s. 8) zaprogramujcie duszka z użyciem proce-
               dury w środowisku Scratch. Pracujcie w parach.

          2.   Przeanalizuj plan programowania duszka z użyciem procedury w środowisku Scratch.
               1)   Zaplanuj działanie programu porównującego dwie liczby.
               2)  Utwórz dwie zmienne (liczba a i liczba b). Zaznacz, aby były widoczne na scenie.
               3)  Zdefiniuj bloczek jako Porównanie dwóch liczb i zaprogramuj procedurę porównywania liczb z zastosowaniem
                   pętli Jeżeli… to…, w przeciwnym razie…
               4)  Ułóż skrypt z ustawieniami wstępnymi i podaniem liczb a, b (danych). Zastosuj w nim zdefiniowany bloczek.
              Popraw błędy w podanych poniżej skryptach i sprawdź działanie programu. Wykonaną pracę udostępnij nauczycielowi.

































          Krok po kroku


          Zaplanuj, jak wyszukać liczby parzyste,
          a następnie zaprogramuj duszka:

               zaplanuj wyszukiwanie liczb parzystych spośród               1
               dziesięciu wylosowanych liczb, np. z użyciem listy
               kolejnych kroków postępowania, potem uruchom
               edytor Scratch (scratch.mit.edu/projects/editor),
               utwórz zmienną wybrana liczba  1   (niewidoczną
               na scenie),                                                         3
               stwórz listę Zbiór liczb  2  , potem klikaj w znak plus  3     4                        5
               na utworzonej liście, aby wyznaczyć 10 elementów,           2
               w podobny sposób utwórz 10-elementową listę
               Liczby parzyste  4  ,
               ułóż skrypt z ustawieniami wstępnymi według
               wzoru  5  ,

                                                                                   15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22