Page 122 - mat kl 5 cz.1
P. 122
3 Znajdź i zapisz pary równych liczb.
3
2
1
1
0,12 5000 0,75 1250 0,00004 25 0,0016 3 0,0002 25 000
4
4 Zapisz w postaci dziesiętnej, jaką część figury zamalowano oraz jaka część figury pozostała
niezamalowana.
a) b ) c ) d)
5 W klasie Vc jest 20 uczniów. Ze sprawdzianu z matematyki 4 osoby otrzymały ocenę celującą,
6 osób dostało ocenę bardzo dobrą, 5 osób – ocenę dobrą, a pozostała część klasy – dostateczną.
Jaka część klasy otrzymała ocenę celującą, jaka – bardzo dobrą, jaka – dobrą, a jaka –
dostateczną? Odpowiedź zapisz za pomocą ułamków zwykłych oraz dziesiętnych.
6 W ciągu 25 dni było 7 dni pochmurnych, 10 słonecznych, a w pozostałe dni padało. Jaki ułamek
tego okresu stanowiły dni słoneczne, jaki – pochmurne, a jaki – deszczowe? Zapisz odpowiedzi
w postaci ułamków dziesiętnych.
7 Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F,
jeśli jest fałszywe.
44
a) Ułamek 4,4 można zapisać jako .
10
27
b) Ułamek 1000 jest ułamkiem dziesiętnym.
c) Liczby mieszanej 1 3 nie można zapisać w postaci dziesiętnej.
1 000 000
d) Liczba 5,07 zapisana w postaci liczby mieszanej to 507 .
100
17
e) Ułamek 0,0068 zamieniony na zwykły to 250 .
15
f ) Ułamek zapisany w postaci dziesiętnej to 2,3.
16
25
1
g) Ułamek zapisany w postaci ułamka dziesiętnego to 100 .
4
8 Ułamki: cztery dziesięciotysięczne oraz piętnaście setnych, zapisane w postaci dziesiętnej, to
4
3
1
15
A. 10 000 i 100 B. 2500 i 20 C. 0,004 i 0,15 D. 0,0004 i 0,15
120