Page 89 - polski4
P. 89
1. Wskaż sytuację, która zapoczątkowała nieporozumienie. Zapisz
odpowiedź na kartce.
2. Porozmawiajcie o spotkaniu Sary z nauczycielką. Wykorzystajcie
podane niżej pytania. Notujcie w zeszytach wyrazy określające
cechy, zachowanie, intencje i przeżycia bohaterek.
W jaki sposób panna Minchin przedstawiła klasie nową uczennicę?
W którym momencie zaczęło się nieporozumienie? Dlaczego?
(Odczytajcie zapisaną na kartce notatkę z ćw. 1)
Co czuła Sara, kiedy przygotowywała się do spotkania z panem Dufarge?
Jakie wrażenie zrobiła na nauczycielach Sara, gdy przemówiła po francusku?
Pomoc
grzeczna; kulturalna; zakłopotana;
uprzejma; nieśmiała; zaskoczona;
3. Napisz w zeszycie, co sądzisz o postępowaniu Sary i panny bliska rozpaczy; spogląda błagal-
Minchin. Skorzystaj ze słownictwa z poprzedniego ćwiczenia oraz nie; tłumaczy nieporozumienie;
zaproponowanego w Pomocy. surowa; pewna siebie; nie słucha
wyjaśnień; mówi grzecznie, ale lo-
dowato; krzyczy
cechy zachowanie przeżycia intencje
4. Narrator mówi: „Gdyby Sara była starsza albo mniej dbała o to, żeby
być zawsze grzeczna i uprzejma, mogłaby wyjaśnić sprawę w kilku
słowach”. Jak rozumiecie to zdanie? Podyskutujcie na ten temat,
swoje opinie popierajcie argumentami.
87