Page 120 - kl 6 cz 1
P. 120

7    Ile jest równa suma liczb –2,7 i 0,56 pomnożona przez –5,8?
             A. –18,908               B. –12,412               C. 12,412                D. 18,908



        8    Ile jest równy iloraz liczby –0,47 i liczby –0,5 zmniejszony o 2?
             A. –2,94                 B. –2,235                C.  –1,765               D. –1,06



        9    Termometr elektroniczny  pokazuje wartości temperatur z dokładnością do dziesiątych części
             stopnia Celsjusza. Marcin odczytywał wskazania termometru i zapisywał zmiany, jakie nastąpiły.
             Oto notatki Marcina:

                –8,3°C
              godz. 7.00      godz. 10.00       godz. 13.00       godz. 16.00       godz. 19.00      godz. 22.00


                     wzrost o 4,5°C   wzrost o 5,3°C    spadek o 2,7°C    spadek o 3,9°C    spadek o 6°C


             a) Jakie temperatury odczytał Marcin?
             b) Ile razy Marcin odczytał temperaturę dodatnią, a ile razy – ujemną?
             c)  O godzinie 13.00 było cieplej niż o godzinie 7.00. O ile stopni?
             d) O godzinie 19.00 było chłodniej niż o godzinie 10.00. O ile stopni?
             e)  Czy o godzinie 22.00 było cieplej, czy chłodniej niż o godzinie 7.00? O ile stopni?


        10   Gra polega na rzucaniu kostką i monetą. W każdym ruchu gracz rzuca kostką, a następnie monetą.
             Kostka wskazuje liczby od 1 do 6. Jeżeli przy rzucie monetą wypadnie orzeł, liczbę oczek na kostce
             należy pomnożyć przez 0,6, a jeżeli wypadnie reszka, to trzeba pomnożyć przez –0,4. Wyniki
             otrzymane w poszczególnych ruchach należy na koniec rozgrywki zsumować.
             a)  Amelka i Jacek zapisali wyniki trzech ruchów w tabelce.              Amelka            Jacek
                Kto wygrał tę rozgrywkę? Ile miał punktów przewagi?                5 oczek, reszka   1 oczko, orzeł
             b)  Zagraj w tę grę z kolegą lub koleżanką. Wykonajcie po              2 oczka, orzeł   5 oczek, orzeł
                5 ruchów. Zanotujcie w zeszytach wyniki i obliczcie łączną          3 oczka, orzeł  6 oczek, reszka
                sumę punktów. Na koniec obliczcie, ile wynosiła przewaga
                osoby wygranej.


        11   Oblicz. Pamiętaj o poprawnej kolejności wykonywania działań.
             a)  –2 – (–4,3) + 7,92   b) 0,2 · (–4,6) : (–0,1)   c  )  –5 + (–0,8) · (–4)  d) 4,052 – 1,57 – 6,5
               0,5 – 8,48 + 6,7          2,25 : (–0,5) : 0,5      7 – 3,3 · 3             –0,54 : (–0,9) · (–0,4)
               7,4 + (–3,5) – 1,1        –2,6 · 0,2 : (–1,3)      –0,4 + (–0,6) 2         (–4,8 + 6) : (–0,3)



        12   Oblicz.
             a) |4,32 – 5,1|          b) |–0,7 – 1,64|         c  )  |–9| + (–6,42)     d) |–2,8| – |3,6| ∙ |–0,4|
             e)  |–3,1 ∙ 0,5 + 1,18|   f  ) |–1,3| ∙ 0,7 – |–1|   g  ) |–8,6| ∙ |2,1| ∙ |–1|   h  ) |2,7 – 3,4| ∙ |–5,58 + 3,78|


                                        118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125