Page 26 - polski 5 cz2
P. 26
Ciekawe! 1. We fragmencie Kajtusia czarodzieja wskaż elementy świata
przedstawionego. Podziel je zgodnie z informacjami w poniższej
tabeli. Następnie zapisz je w zeszycie, przeczytaj w klasie
i porównaj z odpowiedziami koleżanek i kolegów.
To było prawdopodobne To się nie mogło wydarzyć
Takie umiejętności mają ludzie To umieją tylko postacie baśniowe
W roku 2012 obchodziliśmy Rok
Janusza Korczaka. W obchody 2. Zastanów się, jak tytuł powieści wpływa na określenie jej gatunku.
włączyła się Ambasada Rzecz- Odpowiedź zapisz w zeszycie.
pospolitej Polskiej w Brazylii i wraz
3. Jak Kajtuś wykorzystywał swoją moc? Opracujcie w zeszytach
z Ambasadą Izraela przygoto- drzewo decyzyjne.
wała okolicznościowy znaczek
pocztowy.
Jaki finał
miało jego
czarowanie?
Co planował
wyczarować
na końcu?
Jakie były
konsekwencje
Dlaczego tak jego czynów?
postępował?
Co robił Kajtuś?
4. Oceń zachowanie Kajtusia oraz jego czary. Wykonaj w zeszycie
tabelę, uzupełnij ją przykładami i uzasadnij swój wybór.
Czary szlachetne
Wybryki i czary Których czarów
i postępowanie godne
niebezpieczne i działań było więcej?
naśladowania
Przykład: Przykład: Przykład:
Uzasadnienie: Uzasadnienie: Uzasadnienie:
24